Privacyverklaring
Dit is de privacyverklaring van Van Groeningen Taxaties o.z.., gevestigd te Harderwijk (hierna: de “Taxateur” of “wij”). Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens van onze klanten, potentiële klanten en andere personen die onze website bezoeken of contact met ons hebben.
In deze privacyverklaring kunt u informatie vinden over hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Als u na het lezen van deze privacyverklaring nog vragen heeft over de wijze waarop wij omgaan met persoonsgegevens, als u gebruik wilt maken van uw in deze privacyverklaring genoemde rechten op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG”), of andere wet- en regelgeving over persoonsgegevens, of als u een klacht wilt indienen over het gebruik van uw persoonsgegevens kunt u contact met ons opnemen via telefoon of e-mail. Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, of als u uw klacht liever niet bij ons indient, kunt u deze ook indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, via de website autoriteitpersoonsgegevens.nl
De Taxateur is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en zal daarbij de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten en uiteraard de regels die voortvloeien uit de AVG en andere wet- en regelgeving naleven.
De persoonsgegevens die wij verwerken, grondslag en doeleinden
Klanten:
Indien u ons inschakelt voor een taxatie verzoeken wij u om ons de volgende persoonsgegevens te verstrekken:
- Uw naam, adres en contactgegevens zoals uw telefoonnummer(s) en E-mailadres;
- De adresgegevens van de te taxeren woning met eventueel naam, telefoonnummer(s) en E-mail adres van de eigenaar.
- de omschrijving en de kenmerken van de woning zoals type woning, perceelsoppervlakte, kadastrale gegevens, WOZ-waarde, de vraagprijs of huurprijs, enzovoort;
- Daarnaast verwerken wij overige gegevens welke benodigd kunnen zijn voor het uitvoeren van de taxatieopdracht. Dit kunnen zijn Aktes van levering, aktes van scheiding en deling , aktes van (onder)splitsing en overige aktes. Ook verwerken wij gegevens van Vereniging van eigenaren zoals Balans- en exploitatieoverzichten, notulen, meerjaren onderhoudsbegrotingen, verzekeringspolissen etc..
Wij verwerken deze persoonsgegevens, en andere gegevens die u vrijwillig aan ons verstrekt, om voor u een taxatie te verzorgen. De grondslag voor deze verwerking is het uitvoeren van de overeenkomst die u met ons bent aangegaan. De gegevens welke in het taxatierapport moeten worden opgenomen worden tevens gedeeld met validatie-instituten die als opdracht hebben het taxatierapport te controleren en te valideren
Van potentiële klanten die ons benaderen – zoals per E-mail, telefoon of door het afgeven van een visitekaartje -, verwerken wij de gegevens die zij bij ons achterlaten. Het gaat dan om de contactgegevens die u aan ons verstrekt en de reden waarom u contact met ons zoekt (bijvoorbeeld omdat u een vraag heeft).
De contactgegevens die u aan ons verstrekt gebruiken wij om contact met u op te nemen indien nodig, bijvoorbeeld om u de opdrachtbevestiging of taxatie te versturen of om een vraag te beantwoorden. Wij verwerken deze persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor de behartiging van ons gerechtvaardigd belang, namelijk het belang van het kunnen uitoefenen van onze werkzaamheden en het verkrijgen van nieuwe opdrachten.
Wij bewaren onze administratie, waaronder facturen en andere administratieve bescheiden waarop uw persoonsgegevens vermeld zijn, gedurende een periode van zeven jaar na afloop van het boekjaar om te kunnen voldoen aan de fiscale bewaarplicht.
Wij bewaren taxatierapporten minstens 10 jaar (in het kader van doorlopend toezicht door het register). Daartoe verstrekte informatie als naslagwerk, tenzij u ons na 2 jaar verzoekt deze gegevens te verwijderen.
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden (met name in het kader van doorlopend toezicht).
Wij kunnen uw gegevens daarnaast aan derden verstrekken indien u ons daarom verzoekt. Zo kunnen wij uw gegevens rechtstreeks aan een tussen[persoon verstrekken indien deze partij uw belangen behartigt.
Wij verstrekken uw gegevens verder niet aan derden , tenzij wij op grond van geldende wet- en regelgeving verplicht worden bepaalde gegevens te verstrekken, bijvoorbeeld aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek
Wij hebben passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeoorloofde toegang door derden.
Wat zijn uw rechten?
U heeft de volgende rechten:
- Het recht op inzage in uw persoonsgegevens en het ontvangen van een kopie daarvan.
- Het recht op rectificatie van uw persoonsgegevens indien deze niet juist of onvolledig zijn.
- Het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking en/of – in bepaalde gevallen – het recht op beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens.
- In bepaalde gevallen: het recht om uw persoonsgegevens te laten wissen (‘recht op vergetelheid’).
- Het recht om uw persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machinaal leesbare vorm te verkrijgen en die gegevens aan een ander over te dragen.
Voor meer informatie over deze rechten en wanneer u die kunt uitoefenen: zie artikelen 15 tot en met 20 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
U kunt uw rechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via ons e-mailadres of telefoonnummer.